Subscribe News Feed Subscribe Comments

Rambut Raya Ku...ARRRGHHHH!!!

Tadi aku gie barber gunting rambut...

"KoNEKCHIWEKKK!" dia org greet aku masa aku masok dlm kedai gunting.

Wahh..terasa mcm kat negeri jepon ahh. AKu pon KoNEKCHIWEKK balik kat dia orang..

Aku bayar $10. Duit masok kat mesin tu....ZAAAPPPP...duit aku kena sedut. Kluar kad plastic. Pastu, amik kad tu, pass kat tukang gunting tuu.

Aku pon tak faham lahh. Apasal aku tak bole bayar direct $10 tu kat dorang tu ajer eh? Macam kat kedai pakcik Sri Dewa tu..

"Yes sir, how do you want me to cut?" si barber jantan tu tanyer aku.



Selalu nyer barber pompan yg serve aku. Hari nie dia takde lak. Cuma dia jer tahu style aper yg aku selalu gunting.

"You cut short - behind & sides only, ok?" aku pon kata mcm selalu lah.

Dia pon tak banyak songel, terus start gunting jer..

SNIP! SNIP! SNIP!

Tak sampai 5 minit dia kater dah habis gunting. Hah??..aku pon tercengang ahh..

ALAMAKK!! Sekali tengok rambut, aku teringat mcm rambut dek nie!!..!!!



Si barber tu betol2 gunting pendek tepi ngan belakang jer..yg lain dia tak sentuh pon..trim pon tidak!! Kalo ya pon tu, repair ler sikit tempat-tempat lain.

Sudah lah!! Takde mood aku nak raya! =(

Lain kali aku tunggu si pompan tu ajer ler yg gunting kan rambut aku..jantan nie tak talented langsung! PEMALAS siaa!!


ps: Nama dia 'Jackson'. O, dia sungguh tak bagus sekali!


Soul: Seloka Hari Raya (Uji Rashid & Hail Amir)

 
Sepuloh Tin Sardin | TNB