Subscribe News Feed Subscribe Comments

Cakap dgn mak, aku gie terawih TAUUU!!!

Upin dan Ipin : Terawih

"Eh...eh...cakap dgn mak, aku gie terawih tau!!" si abang beritahu si adik menerusi hp.

Lepas tu, dia sambung memperhabis kan ayam KFC nyer sambil dok bobal dgn rakan2 dier yg sama-sama tak gie terawih time tuu...

Mak aku lihat gelagat dia orang. Mak aku tersenyum jerr...

"Macam kao ler nie dulu. Cakap ngan mak gie terawih, tapi melepak bawah block!" mak aku sindir sinis kat aku bila ternampak sekumpulan mats yang siap berbaju kurong dan bersongkok tapi tak gie solat terawih.

Eheheh...aku tersengeh-sengeh kambing jer mendengar aper yg mak aku cakap. Betol lah tuu. Zaman remaja dulu, aku memang ader TERnakal sikit.

Dulu, time budak-budak, aku memang menanti-nantikan time bulan posa. Pasal mlm kang, kiter bole gie semayang terawih. Tapi aku tak pegi dgn bapak aku. Aku pegi dgn members...ehehe

Pasal pegi dgn members lebih seronok ahh..bole naik basikal ramai-ramai. Pastu bole dok melepak isap rokok bawah block sampai kol 11 mlm. Mak tak marah..pasal mak ingat kiter gie semayang terawih...muahahaha!

Biler lagi sak bole kluar mlm jumpa members bawah block?? Hari biasa tak bole. Mak mesti tanyer nak gie mana kluar mlm2. Lelebih lagi area aku tu memang black listed. Police selalu rounding buat spot check.

So time terawih mcm nie ler ader reason yg munasabah utk aku kluar merayau-rayau dgn members-members aku.

Skrg, kalo aku terserempak dgn budak2 yg tak pegi terawih kat bawah block, aku akan teringat kembali zaman aku dulu dan tersenyum sendiri...

Kerana pada suatu ketika dulu, aku pon sama mcm mereka jugak...(cuma skrg dah insaf sikit. Ehehe!)


ps: Ader sekali tu, aku tak gie terawih. Aku kluar gie dating...ehehe. Part nie, sampai skrg mak aku tak tahu. Jgn bilang mak aku TAUUUUU!! =P

Soul: Solatullah Salamullah (Ust Akhil Hayy)

 
Sepuloh Tin Sardin | TNB