Subscribe News Feed Subscribe Comments

When 'Take Care' is an overated statement



Aku selalu dgr orang cakap "k, take care!". Ntah haper ntah nak di 'take care' kan pon aku tak tau ahh...

Mcm lah orang tu tak tahu nak jaga diri sendiri sampai ko nak kasi reminder for them to take care of themselves. =)

Kawan aku kater, tu cuma expression of concern jer, showing that u care for them. (Makkooo...definasi dia aku tak bole angzz sia!)

Tapi ader kah itu benar??

Mari kiter kupas maksudnya dgn lebih lanjut apabila frasa 'take care' itu digunakan utk ayat-ayat yg berlainan.

Ayat selamat jalan...
"...ok lah, aku nak jalan dulu nie. Aper-per picit tau. Take care."

Ayat merajuk...
"...aku malas ahh nak bobal dgn ko lagi. Take care suahh.."

Ayat ancaman...
"...ko jangan nak kuang ajar, brader. Lu baik take care!"

Ayat menggatal...
"...U sakit? U jgn lupa makan obat tau pasal i betol care for u. Take care k."

Jadi, aku rasa the meaning of  'take care' tu dah macam2.

Tak semestinyer expression of concern ajer. Tapi dah jadi mcm jargon (meaningless talk) or nonsensical phrase in order to create an ending in a sentence structure.

Tapi, ader sorang kawan aku tu tak suka dgr aku cakap 'take care' kat dia. Dia piss sangat sampai nak humban pc luar tingkap! ahahaha...

"Lagi skali aku dgr kao cakap 'take care', aku dtg HQ aku buang desktop ko!"

Muahahahahaa...tu ayat org tengah ngamok!

Dah lah tuu, sabar brader. Bawak bertendang, k. Perkara nie tak guna kiter buat bertekak. Mengabes kan air liur jek...yg penting, kiter sama2 take care diri sendiri, k.

Take care tau...teeehehee~~


ps: Kekadang orang bole misinterprete the actual meaning. Yg berkata maksud lain, yg mendengar terasa lain macam..haha! Paham tak?? Huhu...k take care! =)



Soul: Take Care (A Change Of  Pace)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB