Subscribe News Feed Subscribe Comments

Muka aku ader tulis Yellow Pages ke?



Tengahari semalam, aku rasa lapar. Aku pon turun bawah gie beli nasi lemak...

Masa aku jalan bawah block, skali aku ternampak sorang atok nie. Dari jauh dia dah tersengeh-sengeh kat aku. Aku pon senyum balik ahh..

Atok: Assalamualaikummmm...(dia angkat tangan.)

Aku: Wa'alaikumsalammm...(aku pon angkat tangan. Cheyy...mcm dah kenal lama gitu...wahahaha!)

Atok: Tompang tanyer sikit ye..kenal tak Wahab bin Tokijan?

Aku: Argh? Wahab Tokijan???

(Eh, muka aku nie ader chop Yellow Pages keper?? Saper sak tu Wahab Tokijan?)

Atok: Pakcik nak pegi jemputan kawin. Nama bapak pengantin dia, Wahab Bin Tokijan. Anak kenal tak??

Aku: Ohhh..maaf pakcik. Saya tak kenal Wahab Tokijan. Ermm...pakcik tahu nombor block dia tak?

Atok: Pakcik lupa ler nombor blok dia.

Aku: Alaa...susah lah mcm tu pakcik. Tapi kat sini takde org buat kejer kahwin lah. Pakcik try semberang kat sana tuu. Block kat depan tu mungkin ader org buat kejer kahwin.

Atok: Ahh..takpe ler, nak. Nanti pakcik pelan-pelan carik lah.

Alaa...kesian lak aku tgk pakcik tu.

Moral of the story: Lain kali kalo gie umah org kahwin, jgn lupa bawak kad jemputan tau...



ps: Mak aku dulu suka simpan buku Yellow Pages banyak2. Dia kater buku tu bagus. Bole alas batu lesung buat tumbuk belacan! =)


Soul: Russian Roulette (Rihanna)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB