Subscribe News Feed Subscribe Comments

Bobal kosong


Kalo nak dikira, blog aku nie baru jer nak masok 3 bulan. Anw, timakasih kepada kawan2 baru yg telah 'meng-link' Sepuloh Tin Sardin ke dalam blog-blog mereka. Semoga anda sumer seronok membaca nyer.

Bulan

Cakap pasal bulan, bulan Ramadhan akan muncul berapa hari jer. So korang sumer dah abes bayar utang posa tahun lepas ke blom? Elehhh...jgn lah marah. Aku tanyer jer!

Ramadhan

Bila masok Ramadhan nie, aktivity2 luar darjah aku terpaksa aku kurangkan. Yelah, dah tak bole balik mlm2 lagi. PAsal mlm ader terawih. Dah tak leh merayap lepas kejer ahh...

Merayap

Aku rasa bagus jugak ler mcm nie. Sebenarnya, aku mmg seorang yg pemalas nak kuar merayap. So time bulan posa nie ler peluang terbaik utk aku dok umah...

Geylang

Tapikan, biler time mcm nie ler, kaki aku nie tergedik sangat nak gie tgk bazaar ramadhan, lampu-lampu lap-lip kat geylang. Tak shopping pon takpe ahh. Janji dpt jalan2 gie geylang tangkap mood...huhu.

Shopping

Oh ya, aku nak beli chapal baru ahh. Chapal aku tu dah buruk. Dah 2 tahun tak berganti. Tu hari aku singgah TKC. Aku nampak chapal kaler putih. Peeewiiittt...jambooo siot! Mcm nak beli ahh! Jap aku cek beg duit aku, tgk ader duit lagi tak?

Duit

Cakap pasal duit nie, Project Tabung Amal Aidilfitri (TAA) telah pon dilancarkan bagi tahun 2009. Walopon dlm kegawatan ekonomi (PM cakap ekonomi kiter dah tak meleset lagi. Tapi, aku tak yakin ahh..) orang yg susah masih tetap harus kiter bantu. Kalo kiter susah, mereka tu lagiiii susah dari kiter.

Bantu

So aper kater kiter hulurkan ler sikit bantuan wang ringgit kat mereka yg lebih memerlukan. Sikit ke, banyak ke, yg penting hati kiter harus ikhlas apabila membantu.

Ikhlas

"Keikhlasan itu akan membuka suatu jalan yang tersembunyi. Ianya tidak akan terjadi, jika keikhlasan itu mengharapkan satu pembalasan."

Kata pujangga itu telah diwakafkan kat aku oleh seorang insan yg kurang siuman ketika aku terserempak dia kat Kallang. So, dia telah mengamanahkan aku utk disampaikan kepada yg lain.

Sekian terimakasih.


ps: Aku sekadar nak bobal kosong jerrr...

Soul: Halo (Beyonce)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB