Subscribe News Feed Subscribe Comments

Do you believe in ghost?


OOOoooooOOOOooo...kehkehkeh

Eh, aku nak tanyer sikit. Korang caya ader hantu tak??

And the most important question is, korang pernah nampak hantu tak? hehe...

Meh aku citer2 sikit pasal hantu lah. Aper yg aku tahu kan, hantu nie adalah dari golongan jinn.

Dia org pon mahluk ciptaan Tuhan jugak. Dia org pon ader family. Ader bapak hantu, mak hantu, anak hantu...hurhur...kira family nucleus yg sungguh mencukupi kalo nak apply flat HDB ahh..(tapi anak menantu tak masok share ek!)

Kalo ko tanyer if aku pernah nampak hantu ke tidak, ermm...susah jugak ler aku nak cakap. Tapi ader jugak ler a few sightings. Tapi aku tak tahu if benda tu momok ke bukan...

Last friday, masa kat masjid, kiter dok ler bobal pasal citer hantu sementara nunggu khutbah jumaat. so, ader ler kawan aku nie bobal pasal Fatimah Rocker (Cik Pon).

"Eh, korang pernah nampak Cik Pon terbang tak?" kawan aku tanyer.

"ermm..blom pernah ler nampak. Kalo bole, tak nak nampak ahh..heh!" aku jawab ler balik.

Dia kata, Cik Pon nie, kalo terbang bukan mcm superman tau..dia terbang guna kan rambot dia yg panjang tuh...

"Masa dia terbang, dia pusing2 kan kepala dia so rambot dia bole berpusing mcm kipas helikopter!"

"Muahahaha...eh betol ke, bang??" aku dan members yg lain mcm tak caya gitu.

Tapi dia mcm bersungguh2 lak citer kat kiter. Dia kater dia pernah nampak dulu kat kampong...uisshhh..

Tapikan, kalo korang pegi kat Kpg Wak Hassan daerah Sembawang, korang try pegi daerah muara sungai. Kat situ org selalu tangkap ketam.

Ader sebatang pokok kelapa yg tinggi. Kat batang pokok tu aku nampak ader paku besar tercacak. Kat paku tu ader segumpal rambot yg amat pnajang. Agak2 korang aper eh??..eeeiiii takottt!

And paku tu, bukan paku tembok OR paku kayu mcm korang biasa nampak tau. Tu paku gedek siakk..mcm paku kapal! Pastu paku tu tinggi kat atas pokok tu..

Anw, aku tak tegur ler pasal benda tu. Takut nanti dia ikot aku balik ahh..

Pastu last week, aku dok bobal dgn si razak. Dia kater umah dia tu mcm ader 'benda' ahh. Dia rasa mlm susah nak tido. Mcm ader 'benda' memerhatikan dia ajer.

Pastu, kakak dia recommend ler sorang bomoh dari batam utk scan umah dia tu. Bomoh tu kater, umah dia tu ader penunggu ler. Tapi dia tak kacao org. Dia setakat tompang lalu jer.

Abes tu, bomoh tu mintak telur ler, paku ler, garam ler..ntah aper lagi ah. Dia kater nak buat pendinding ker haper...Si Razak nie, rasa mcm tak sedap ahh. Mcm menipu jer bomoh nie.

Ape ketidaknya, pastu bomoh mintak S$150.00 sebagai pengeras. Bomoh nak buat kenduri doa selamat kat batam...huhu. Ader ke patut mcm tu?? eeeiiii...menipu nih!

Aku nasihat kat korang ler, kalo nak berubat ke, nak semah umah ke, nak halao hantu ke, cari ler org2 yg bertauliah.

Kalo bole cari ler ustaz2 yg kiter kenal. Jgn ler cari yg pakai kemenyan ke, pakai limau nipis ke...takot nanti syirik. Dari nak buang suay, jadi bertambah2 suay plakk..

Actually, banyak lagi citer2 hantu aku nak share kat korang. Kalo aku FREE, nanti aku story lagi ek..


ps: Citer nenek keropok dulu tu betol. Aku memang jumpa dia! Percayalah cakap aku!



Soul: Sirenia Glades of Summer (Gothic Nagay)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB