Subscribe News Feed Subscribe Comments

Saper siakk Ustaz German??

Adakah ini Ustaz German yg dimaksudkan???
Quote:

"Abg, kau tau kan aku dah khawin?" - Nani
"Huh? Tak, sape khawinkan kau?" - my boyfriend.
"Ouh, ustaz German ni khawinkan aku. Sekarang aku nga Mat AWOL ni dh khawin." - Nani
"Kau dah register kat ROM?"- my boyfriend.
"Belom, Mat AWOL nie kan tengah AWOL. Mane boleh register?" - Nani.
"Kau sawan eh? Kau pompuan. Macam mane kau khawin tak pakai Wali? Selagi kau tak register kau nyer marriage yang SAH you are not married to him, jgn jadi bodoh lah." - my boyfriend.
"Dah, aku dah nikah, ustaz german yang nikahkan aku"- Nani.

Don't get me started on this part. Mane ader such things kan? And so when they came over one day, i asked nani..

"Senang eh kau khawin. Khawin golok eh?"- me
"Tak urh, mcm mane nak pi golok, Mat AWOL nie kan ngah AWOL. Mane lepas siol" - Nani
"Ouh, abeh kau khawin mcm mane?" - Me (step bodoh urh)
"Ustaz German yang khawin kan aku" - Nani.
"Surat Nikah mane?" - Me
"Ader, wali aku pegang." Nani
"Huh?! Wali kau kan Abah atau Abg kau. itupon lau Abah dah tkder or He is ultra sick. mcm gitu" - Me
"Aku pakai wali, Mat AWOL ni nyer pakcik" - Nani.

Chope!! Chope!!

The above, bukan citer aku, k. Aku quote from a blog time aku bloghop tu hari ahh...

Hop punya hop, skali TERlanding kat blogsite nie..

Source: http://typicalmatsays.blogspot.com/search/label/Ustaz%20German

Dalam ader mcm2 citer tragis yg sering kali dikaitkan dgn remaja2 melayu sekarang. Bukan nak memburok2 kan mereka, tapi ianya sebagai tauladan dan kiter masyarakat melayu harus mengambil tahu aper yg telah terjadi dalam masyarakat kiter skrg nih.

Jangan jadi mcm si menteri2 melayu tuh sumer. ALAHHH..TAK BOLE HARAP SAKK!!

Biler masyarakat lain kutok melayu banyak problem kat sotkabar, baru eksyen kelam-kabut nak bukak isu. Baru nak start buat research lah, kajian lah, buat case study lahh apasal bole jadi mcm gini...blah..blah...blahh..

Quote:

Inisiatif itu didedahkan Setiausaha Parlimen (Pembangunan Negara), Dr Mohamad Maliki Osman, semasa ditemui Berita Harian di pelancaran Kumpulan Kerja Forum Pemimpin Masyarakat (CLF) kelmarin.

'Kami akan meneliti kisah kehidupan generasi muda ini, daripada peringkat generasi sebelum mereka lagi, bagi memahami kepincangan yang berlaku.

'Menerusinya kami berharap dapat mengetahui bila dan bagaimana kepincangan itu berlaku dan bagaimana kita dapat mencegahnya daripada terus berulang,' ujar beliau.

Source: http://cyberita.asia1.com.sg/msingapura/story/0,6879,154898,00.html?

Alaaaaa....pick up lembabzzz siak menteri melayu nie sumer!...sumer act blurr siakk. Macam tak tahu aper dah terjadi sakk. Buat malu masyarakat melayu jer jadi pak menteri. Please lahh..lu gie resign suahhh...

And another thing, aku tengok orang2 melayu skrg nie, biler dah UP sikit, biler standard dah naik, dah tinggal kat condo, dah tinggal kat landed property, mula nak menyombong plak. Takmo amik kisah tentang perihal masyarakat mereka yg kucar-kacir nie. Mcm jijik gitu. Tolong pon takmo...

Padahal benda nie sumer terjadi kat bawah lobang idong dia orang. Sajer dia orang takmo amik port pon.

YADDA...YADDA...YADDA


ps: If you don't read the newspaper, you are uninformed; if you do read the newspaper, you are misinformed. That's why I read blogs.


Soul: 21 Guns (Green Day)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB