Subscribe News Feed Subscribe Comments

Mari kiter 'Berkampong'


Kami, cucu-cucu Datuk Hj Mansor, akan berkompol dan 'berkampong' di Teluk Ramunia, Johor, pada cuti umum ini.

Kiter akan gie memancing dan bergolek-golek di tepi pantai, sambil memanjat pokok kelapa.

Kiter juga akan mengadakan majlis gotong-royong memasak sardin dalam tin dan acara sukan lumba lari dalam guni.

Aku sungguh terharu kerana telah dilantik menjadi 'Sultan' dan telah diberi 'rumah kampong' yg agak besau sikit dari yg lelain.

Tetapi, oleh kerana aku nie 'Sultan' yg baik hati, maka aku sedia memberi 'bilik' aku tu kepada mereka yg lebih memerlukan.

Aku boleh cucok tent and tido sorang-sorang di luar istana. Aku no hal punyer...

Terimaksih kepada cuzzins dan families kami yg telah bertungkus-lumus meng-plan acara 'perkampongan' ini.

Kepada sumer jemaah menteri, menteri-menteri kabinet dapor, menteri jabatan sukaria dan segala macam menteri yg terbabit, saya sebagai Sultan Sardin, amat berterimakasih dan berbesar hati dgn kerjasama yg telah diberikan. Peace! =)

Looking forward to enjoy the stay. YAY! KITER ENJOYYY....

ps: Korang nak aku sponsor sardin 10 tin takkk?? kiter bole makan sardin ramai-ramai perr...


Soul: Dondang Dendang (Noraniza Idris)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB