Subscribe News Feed Subscribe Comments

When the walls came tumbling down



Jatuhnya Tembok Berlin mengambarkan hancurnya kuasa komunis di rantau Eropah.

Walopon, di sini takde tembok, tapi hidop mcm kat negeri komunis.

Animal Farm

Korang pernah baca citer Animal Farm by George Orwell tak??

Dulu time skola, aku baca buku citer nie pasal teacher aku paksa baca during reading period. Aku baca lahh, tapi tak paham. Aku tgk gambar ajer.

Bila dah besar sikit, baru aku sedar aper sebenarnya kisah dlm buku citer tuu. Rupanya, ader banyak similarities dgn keadaan sekarang.

Aku dpt tahu buku nie dah kena banned kat sini. Orang kater, takot 'future generation' nanti terhasut dgn fahaman komunism...huuhu.

Banyak ko punya hasut! Ko takot org sedar, pasal citer dlm buku tu banyak persamaan dgn kehidupan kat sini kann?? Orang melayu tak bodoh lahhhh, apekkk!


ps: ...Base on justice and equality....(All animals are equal. But some animals are more equal than others - Animal Farm)




Soul: Chiquitita (ABBA)

 
Sepuloh Tin Sardin | TNB