Subscribe News Feed Subscribe Comments

It's freaky, man!!!

"She flexed, man! You know when she flexes, it becomes tighter!!" si mat saleh nie bobal dgn kawan dia betol2 depan meja aku.



Razak yg ketika itu sedang menunjukan iPhone terbaru nyer kat aku, tetiba tergamam. Kiter tak tercakap pon. Aku pandang si Razak sambil terkebil-kebil.

"Urgghh...It's beyond description. It's freaky man...it's FREAKY!" sambung mat saleh tu sambil menunjukan isyarat tangan betapa 'besar' nyer 'object' itu...

"ehehehe...ko paham aper dia cakap??" aku tanyer si Razak dgn spontan.

Otak kuning kami mula bercelaru cuba membayangkan aksi-aksi lucah yg telah digambarkan oleh mat saleh tuu...

"Teh tarik satu, kurang kan gula, ya." tetiba kami terdengar kata-kata itu dari mulot mat saleh yg sama tadi yg memesan order kat bhai sarbat tuu.

Lagi ler kami tercenggang! Bijik mata Razak terbeliak!

"Sudah makan?" Bhai sarbat pula bertanya dia.

"Udah, bang. Saya udah makan." mat saleh tu jawab balik siot!

Fuhhhh...terror siot si mat saleh tu bobal melayu!

"Agak-agak dia dgr tak tadi aper kiter cakap??" Aku tanyer balik si Razak.

"Tu ahh kao. Bobal kuat sangat.Aku rasa dia paham ahh aper kiter cakap tadi." si Razak templak aku balik...huhu

Bhai sarbat tu pon menghulur teh tarik yg dipesan oleh mat saleh tadi.

"Selamat malam ya, Bang Haji." mat saleh tu berkata sambil berlalu pergi membawa teh tarik tapao dia.

"Kita tak bole kutok mat saleh cakap melayu. Dia orang paham ahh. Lain kali kena kutok mereka pakai bahasa boyan!" Razak memberi amaran.

hmmm...betol lah. Nie bukan pertama kali aku dengar mat saleh bobal melayu. Yg aku kagum, bahasa melayu dia lebih melayu dari kita orang melayu sendiri!

IT'S FREEAKY, MAN!


ps: Baru aku sedar, betapa pentingnya dialect rumpun yg kiter ader. Sepatutnya kiter berbangga dgn identiti kiter. *Aduh gheghena jeriak paraben*

Soul: La A Obe (Kassim Selamat & The Swallows)

 
Sepuloh Tin Sardin | TNB