Subscribe News Feed Subscribe Comments

Cerita kahwin-kahwin


Tetiba, Nisha saper aku kat MSN. Mata aku tercelik dari lena yg diulit mimpi. Aku terkebil-kebil sambil mengesat air liur yg meleleh membasahi pipi ku yg gebu.

Nisha kater dia nak shopping beli bag. Bag raya, bag skola, bag kejer...bla...bla..blaa..

Ahh...bagus ler tuu. Beli ler banyak2 bag. Jgn terbeli bag mayat (bodybag) suahh...ekeke!

Biler cakap pasal bag nie, tiba-tiba aku teringat nak tanyer sesuatu ahh. Apasal bila org kahwin, si pengantin lelaki akan selalu kasi handbag kepada pengantin pompan sebagai hadiah hantaran perkahwinan?

Apasal tak kasi buku cerita ke, buku masak ke, mesin jahit ke, kuali ke, periok ke....bla...bla..

Musti ader perkara logik yang dapat memberi jawapan kepada pertanyaan aku ini. So, aku gie ler tanyer si Nisha...sememangnyer dia seorang yg mentel dan arif tentang perkara2 mcm nie.

"...knp orang kahwin kena kasi bag sebagai hantaran ek?"

Nisha jawab, "jd leh pukul laki dia ngan bag kalau laki dia menggatal ngan org lain"

HAHAHAH! Memang bijak si Nisha nie. Aku setuju sangat-sangat ahhh...!!! =D

So kalo korang gie majlis org kahwin lain kali, perhatikan berapa besar kah hantaran handbag dia tuu...Lagi besar handbag dia, lagi sakit kalo kena pukol, wooooo...!!! =)

ps: Selamat berpuasa dan selamat pengantin baru kepada sumer yg baru kahwin. Semunyik kan ler handbag isteri anda seblm anda nanti dipukol! Pesanan ini dibawa khas oleh Sepuloh Tin Sardin. ~ Berkhidmat utk rakyat ~ =)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB