Subscribe News Feed Subscribe Comments

Andai Ku Miliki Semalam...

"Setiap cinta memerlukan seribu pengorbanan. Setiap pengorbanan tidak selalunya berakhir dengan kemanisan.." - ZueRainey



Aku suka betol dengan lirik lagu nie. Setiap kata yang tertulis itu membayangkan ketulusan erti sebuah cinta. Kalo aku tulis surat kat awek pakai senikata nie, confirm awek tu meratap hiba menangis tergolek-golek!

Andai Ku Miliki Semalam

Andai ku miliki semalam
Dan bisa aku ubah menjadi esok
Takkan ku ubah apapun
Kerna aku tahu engkau tetap indah
Tanpa sempadan masa
Aku bahagia seadanya

Tangis ini tanda kasihku
Bukan mengeluh luka yang semalam
Kerna engkau mengasihiku
Tiada sendu lagi di duniaku ini

Aku tak dapat bayangkan
Sengsara yang harus ku tanggung
Jika kau pilih perpisahan
Tanpa punca yang meyakinkan
Aku akan tersasar mencari cintamu

Andai terhentinya masa
Dan gunung jatuh ke laut
Kau tetap kucinta
Kasih sayangku adalah kekuatan

Untuk menempuh segala
Dugaan yang tak terbayangkan
Oleh insan yang lemah seperti kita
Sekalipun ku miliki esok
Takkan ku menolak ketentuan...


Semasa aku menghayati lagu nie tadi, aku pon skodeng ler internet. Sekali aku terjumpa satu kisah cinta yang terjadi pada seseorang tu berdasarkan pada lagu ini. Sedih jugak aku baca ceritanya.

Nahh...aku share kat korang. ---> Click sini.


ps : Next time, kalo gie karaoke lagi, aku nak nyanyi lagu nie ahh...sedih.
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB