Subscribe News Feed Subscribe Comments

Showing posts with label Alunan Kasih. Show all posts
Showing posts with label Alunan Kasih. Show all posts

Epika Bonda

Lagu ini telah kami gunakan untuk pertandingan Alunan Kasih 2 - Menyanjungi Kaum Hawa, pada tahun 2009.


Oleh kerana pihak penganjur masih takmo umumkan saper para pemenang, maka kami mengambil keputusan utk 'meng-releasekan' nyer disini sebelom lagu-lagu kami diciplak oleh orang-orang yg tak bertangungjawab!

Sempena Hari Ibu ini, kami rasa agak sesuai ler lagu ini kiter tujukan untuk semua kaum hawa yang bergelar 'ibu' diluar sana. Selamat Menyambut Hari Ibu.

Epika Bonda

Epika Bonda

Sinar mata mu
bagaikan sinar mentari
Airmata mu
bagaikan embun di waktu pagi

Jeritan batin mu
Tak siapa yang sedari
Iringan doamu
Tuhan yang mengetahui
Di hati mu

Belaian tangan mu
Memberi sentuhan yang sakti
Alunan kasih mu
Menghibur ku dikala sunyi

Hari-hari indah
Disinari suria pagi
Keindahan wajah mu
Seperti taman syurgawi
Oh Bonda ku

Bridge:
Usia mu setakat mana yang mampu
Berkati dia, hingga ke saat ini

Chorus:
Telapak suci dikakimu
Adalah syurga untuk ku
Seorang insan digelarkan
ibu yang penyayang

Dari sudut dikamar mu
Terukir seribu impian
Lahirlah aku ke dunia
Engkau ibu tersayang
Oh Bonda...


Lagu: Ayu/Adzam
Lirik: Ayu/Zuraini


Soul: Epika Bonda

Epika Bonda

Wahhhh...nama aku dah masok dlm senarai!!!



ps: Tapi kan, aku masih blom dapat female vocalist. Then how??

Suara ku tak semerdu buluh perindu...


Fangface dah mode balik melody lagu yg akan kami pertandingkan. Aku rasa the latest cut sounds much much better now.

Masa nak fill up form, aku realised final date for the song entry telah di extend until end of August! Huaaahh...?? Apasal ek??

Aku pon capai tepon and call Gumbira to verify. Fadly picked up my call. Aku pon kepoh-kepoh ler tanyer kenape date of submission kat website contradicts dgn date kat dlm form tuu...

Fadly pon dgn baik hati explained kat aku dgn panjang lebar. Ohhh....baru ler aku faham. Ramai mintak extend rupanyer. Infact, aku pon mcm nak tergerak hati mintak extend pasal kesuntukan masa pada 2-3 minggu yg lepas.

Since dateline dah extend, aku tanyer ler Fangface bole tak rakam balik vox aku. Nie kali aku bersemangat nak nyanyi dgn pitching yg tinggi. Fangface kater, no comment. Suka ati makbapak kao ler...

Aku balik awal hari nie. Suhaily msn tanyer knp aku kat umah awal hari nie. Ermm...aku tak nak bilang ape2 dulu ahh.

Aku setup studio bilik aku dulu. Tingkap, langsir sumer aku tutop. Aku dgr balik minus one yg Fangface kasi tadi. Aku adjust mixer sama amp. Sumer dah swee-swee. Aku adjust mic volume.

Sebelom nyanyi aku minom air jampi seteguk dulu. Pastu aku picit record button. Aku pon mula ler nyanyi dgn nada yg tinggi....makoiiiii...sampai part bridge, aku dah semput! Blom masok part chorus lagikkk.

Tak bole ler..tak bole ler...Betol adik aku kater. Nie lagu sesuai utk suara pompan ajer. Bole putus siot urat kentot.

Aku SMS Fangface. Aku give up. Aku tak bole nyanyi lagii. Fangface kater kiter submit jer aper yg kiter dah ader nih.

Aku tengah carik female vocalist yg sudi nyanyi lagu kiter nie..any takers?

ps: Duit dah bayar, tapi lagu blom submit lagi nie...


Soul: Always Be My Baby (David Cook)

Beralunan Semalam

huhu...lengit ahh semalam.

Aku tgh siapkan project lagu kedua utk song competition, Alunan Kasih 2.


Nie pon last minute jugak. Fangface beritahu final date of submission is on the 30th June 2009. Mana siakk sempat karang lagu..idea pon tgh takde nie. Lagipon this few months aku mmg bz giler dgn hal-hal kejer.

Aku pon kol ler adik aku kat johor tanyer dia kalo nak sumbang kan lagu utk kiter yg ketandusan ilham nie. Lagi pon Fangface gie holiday seminggu tu ari. So, aku cuma ader seminggu ajer utk cari lagu for this song competition.

Nasib aku baik ler adik aku mmg ader simpan banyak lagu2 yg dia karang dulu. So, aku pon buat muka sardin dan kecek ler dia satu lagu nie. Aku rasa lagu nie sesuai utk dipertandingkan. Last Saturday, aku paksa adik aku nyanyikan balik lagu tu. Hahahah...sampai cramped jari dia petik guitar! Hmmm...aku suka melody unplugged dia. Cuma lirik nak tambah 2 verses lagi ahh kasi panjang sikit...

Monday lepas, aku pass demo kat Fangface. Dgn lincah dia rearrange balik music score. Dlm masa 24jam dah siap. So, semalam aku sibuk buat balik lirik lagu tu. Pastu aku buat voice recording dgn minus one yg Fangface kasi tempoh hari.

Actually, lagu nie perit jugak ler nak nyanyi pasal high pitch banyak sangat. But nie cuma rough cut jer. Nak kena adjust the song length lagi...perrghhh.

ps: Ayu & Anis, hehe...we might want to use one of ur songs in future too. but for now, it'll be this one. =)



Soul: Thank You For The Music (ABBA)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB