Subscribe News Feed Subscribe Comments

T-shirt, Bermuda & Selipar...Di Pagi Hari Raya

Eeeiiii...aku jerlus ah tengok korang upload gambar raya korang yg cantik2 tuu kat Facebook!

Aku nyer gambar raya sumer tak cantik. Sebab tu aku malas nak upload...huhu. *winks*

Korang tak caya ek?? hahhaa...Aku sungguh selekeh ok!


Pagi raya aku gie solat Aidilfitri kat Masjid Jamek, Alor Gajah, Melaka.


Pagi raya tu aku bangun dgn semangat nak beraya. Aku pon pakai ler baju kurong aku yg kaler pastel PINK itu berserta samping songket. Siap berchapal lagikk. Gaya aku tak tumpah seperti hero melayu Hang Tuah yg nak beraya sakan.

Aku pon melangkah pergi ke masjid. Kenapa musti pakai lawa-lawa pegi ke masjid? Pasal kat masjid ader ramai aweks okeyy...eeheheh!

Tapi, watak hero aku tu cuma sementara ajer. Bila aku balik, baju kurong aku tuu tetiba bertukar menjadi sehelai t-shirt. Kain samping songket yg aku beli kat geylang tu hari, menjadi seluar bermuda dan chapal putih aku pula tetiba menjadi selipar jepon!

Oh, baru aku teringat. Aku bukan Hang Tuah. Rupa-rupanya, aku lah seorang gadis ayu yang pemalu, lagi sopan-santun, bernama Cinderella...jeng...jeng..jeng!

Ibu tiri kater jgn nak perasan jadi hero kampong. Jgn ler mimpi nak kahwin dgn anak raja kat Melaka tuu. Aku disuroh gie masak rendang kat dapor.

Lalu, Cinderella yang manis itu, dudok sopan memasak rendang kat luar dapor..


Inilah lauk rendang hari raya yang aku tolong masak di Pagi Hari Raya Aidilfitri yang suci lagi murni.

Ini baru 1st time aku belajar masak lauk rendang, tapi rendang aku sedap okeyyy! =)

Walopon aku tak dapat kahwin dgn anak raja, tapi aku puas hati pasal lauk rendang aku BEST in the WORLD! =)

Begitu lah kisah sedih yg menyayat hati di pagi Aidilfitri...heh!

ps: Sebenarya, gambar posing raya aku berlambak! But sorry, it's for personal viewing jer....teeehehe! =P


Soul: Koleksi Lagu-lagu Hari Raya (Sepuloh Tin Sardin)

 
Sepuloh Tin Sardin | TNB