Subscribe News Feed Subscribe Comments

Nyaris kena sedut!


Tadi betol nyer selenger seyy aku.


Aku nak gie withdraw duit ahh. So, aku pon que kat ATM machine. Que dia pon, ya ampon! punyer ler panjannnnng! So, sambil berdiri dlm que, aku pon tengok-tengok orang lalu lalang ahh...*step kaypoh*

Best jugak ah tengok perangai orang2 keliling aku. Ramai jugak aku nampak anak-anak makcik ikot mak gie pasar ek..teeehehe! =)

So sampai ler turn aku diri depan mesin ATM tuu. Tetiba, mata aku terkebil-kebil tgk number pad tuu. Jari aku mcm tak bergerak langsung.

Selalu nya, dgn secara otomatik, jari-jemari nie akan punch in pin number aku tu tampa aku suruh pon. Tapi hari nie dia terdiam lesu jek.

"Eh, apasal nie?? Padahal baru 2 hari lepas aku kluar kan duit." mulot aku kumat-kamit bobal sendiri.

Alamak, aku kena mind block keper? Aku tiba-tiba menjadi lupa! Pin number yg selalu aku ingat, tetiba hilang dari ingatan aku. Eh, pelik nie??

Aku cuba sedaya upaya utk mengingatkan kembali...tapi aku tak ingat! Aku toleh kebelakang. Apek kat belakang aku tersengih-sengih. Ntah aper dia sengihkan pon aku tak tahu. Aku lihat que makin panjang.


Tetiba aku merasa cemas. Blom pernah aku mengalami situasi sebegini rupa. Aku cuba melakukan gerak pattern jari yg selalu aku buat atas number pad itu.

Aku cuba tekan lagi..

Titt..titt...titt..titt...titt..

Screen di mesin ATM tu terpampar, "Transaction in progress. Please wait."

Tetiba, mesin tu kata aku salah pin. Sila tekan lagi....Hancusss!

Orang makin ramai diri belakang aku. Aku pon menggelabar punch lagi combination nombor-nombor pelik yg dtg kat otak aku nie. Tapi, tetap jugak salah sampai ler kali ketiga tuu.

Mesin tu kasi aku LAST chance. Kalo aku salah jugak, mesin tu nak sedut kad ATM aku takmo kasi balik...Huarrrggghh!!

Alamak aku takde spare cash nie, tak dapat ler aku nak gie beli nasi sambal goreng kat bazaar tu nanti ahhh..

So, nak jadikan hal menguji tahap kesabaran aku di bulan posa nie, aku pon berpatah balik ke rumah gie selongkar almari cari mana aku simpan surat ATM aku tu dulu.

Cari punyer cari, lepas 1 jam baru aku jumpa. Pastu, aku terlampao malas nak kluar lagi. Terus aku tertido.

Begitu ler kisah aku yang sungguh exciting sekali. Terimakasih.


ps: Korang pernah terlupa pin number ATM korang tak?? Kalo korang tak pernah, makna nyer aku sajer ler species yg ganjil dlm dunia nie.




Soul: Lenggang Mak Limah (Halil Chik & Trio Manja)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB