Subscribe News Feed Subscribe Comments

Kisah Bodoh...


Tu hari aku dok minom kopi dgn Adzam. Dia cerita kat aku, semalam nyer ader sorang apek nak bunoh diri terjun dari flat tinggi.

Tapi malang nyer, niat apek tu tak tercapai. Masa dia terjun, dia tak mati. Pasal dia landing kat atas khemah orang kahwin....wahahaha!!!

"Aiyaahh...Aiyahhh...tolong gua! tolong gua!" Apek tu terjerit dari atas khemah, kater Adzam.

Mujur ler ader sekumpolan budak2 melayu main sepaktakraw berdekatan. So, ramai2 ler gie save apek tu bawak dia turun dari atas khemah. Pastu baru ler polis, bomba, ambulance datang.

Apek tu betol2 punyer suey ler. Nak mampos pon tak tahu nak cari spot. Sebelom terjun tu tengok ler aper ader kat bawah tuu. Nie tidak, main lompat suka ati makbapak dia jer. Pastu, menyusahkan orang ramai.

Aku rasa skrg apek tu musti tgh dok nangis dlm jail. Dah ler terjun tak mampos, pastu hidop kena dok dlm jail pulak...

ps: Muda2 tak nak mampos, dah tua menyusahkan bomba~! Bodoh punyer apek!!!


Soul: Makes me wonder (Maroon 5)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB