Subscribe News Feed Subscribe Comments

Saper sak dekni..??



Tiba-tiba ader orang sms aku tadi...

"Hi, how are you? Why so quiet nowadays?"

Huh?? Aku tgk text message yg tercatat di handphone aku.

Eh, saper sak dekni? Aku ader ler terpikir-pikir. Nombor tak familiar langsung...

Hmmm...nak tanyer nama dia ke tidak eh?

Aku tak tahu sama ader aku nak berterus-terang ke tidak yg aku nie sebenarnya tak kenal saper kah orang yang hantar aku smsm nie! Aku dalam delima...

Tapikan, kalo aku tanyer nama dia, nanti dia rasa tersinggung plak. Nanti dia ingat aku nie dah sombong. Dah lupa kawan. Dah lupa daratan. Kecik hati dia nanti...

So, walopon aku tak tahu saper sms aku nie, aku terpaksa jaga hati dia. Kerana sesungguhnya aku seorang pengguna sms yg beretika....cheyy..cheyy

Tapi saper sey yg sms aku ?? Aku tanya berkali-kali dalam hati aku macam rekod rosak.

Nak reply ke tak nak? Kalo takde tujuan tertentu, aku memang semalas-malas umat nak layan random sms nie sumer. Ntah salah nombor ke, stalker ke, gay boy ke, ex-gf ke...ishh...aku betol2 takde clue sakk....

Aku diam kan diri ajer. 2 minit lepas tu dia sms lagi...

"Kalo u tak bz, nanti reply balik ah."

Ishhh...makin stress sakk aku. So, aku buat strategy ler. Aku pon reply secara random dan selamber...

Konon-konon aku buat step mcm paham ahh. Aku main hentam jawab jer aper dia tanya. Mungkin aper dia tanya nanti bole kasi aku hint saper kah manusia yg sms aku nie..ehehe.

Jangkaan aku benar. Semasa dia reply balik, dia ader sebut benda-benda dan nama2 yg aku familar. So, dari situ, aku dpt narrow down saper kah gerangan dia itu...

Sampai ler ke satu tahap, aku jadi yakin dan berani kan diri utk sebut nama dia.

Ternyata, aku tak salah orang. Beliau lah seorang kawan karib yg pernah main band sama2 dgn aku dulu. Memang dah lama aku lost contact dgn dia....

ps: Lain kali kalo nak sms orang yg dah lama tak contact OR kalo korang dah tukar nombor talipon, pls leave ur name at the end of the message.



Soul: Siapakah Gerangan (Sanisah Huri)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB