Subscribe News Feed Subscribe Comments

Korang pakai coli kaler aper?


'Leopardz Printz' BOOMZ!

Semenjak dua menjak nie, korang perasan tak kat profile fB kenalan2 pompan korang ader TERtulis kaler BLUE, PINK, RED, BROWN, BLACK...etc..etc..

Aku curious ahh, apasal mereka setakat tulis nama warna ajer tanpa memberi erti yg sebenar.

So, aku pon google kat internet. Dlm masa kurang dari 1 minit, aku dah dapat answer nyer. Baru ler aku paham maksud warna-warna yg diletak kan kat profile fB mrerka tuu..



Ohhh..dia orang tgh advertise kaler coli (bra) yg dia org tgh pakai rupanyer...ahhhh!

so, sekarang aku tahu ler korang pakai coli kaler aper ek! hahaha...tak senonoh siak korang nie. Baju dlm korang pon korang nak advertise masok dlm facebook kasi tahu satu dunia!

Click: http://www.npr.org/blogs/thetwo-way/2010/01/bra_color_facebook_breast_canc.html

"Hahaha... Tau tak per!! Anyway its for awareness as u aware b4...remember??", Kris beritahu aku.

Tapi, ader bnyk cara lain kan to spread the breast cancer awareness message.

Yess..barah payu dara memanglah sesuatu yg serious dan pencegahan adalah jalan yg terbaik. Tapi, kenapa musti bilang orang aper kaler coli yg korang pakai setiap hari. Tu kan dah invade privacy korang dan mencabul kehormatan korang sendiri! Lu orang tak pikir ke..??

Cuba kalo korang jalan2 kat luar, pastu aku tepok korang nyer belakang, then aku tanyer korang pakai coli kaler aper hari nie? Silap korang musti terajang aku kan..kan...kan.??.

OR, korang jalan kat luar pastu, korang jerit-jerit kaler coli yg korang pakai pada semua orang yg lalu lalang kat situ, just for the sake of spreading the awareness message. Buat malu makbapak korang kan?

Sama jugak mcm korang shout out kat dlm facebook gitu...

Worse still, kalo kat facebook, profile muka korang plak tercongok sebelah message tu...and worse yet, yg ikot buat mcm tu sumer are makcik2 & minah2 muslim yg pakai tudung! muahahahah!!!

Bodoh siak korang nie. Menjatuh kan maruah sendiri depan orang ramai ajer. =P

Lain kali, kalo nak buat something tuu, pikir lah dulu kesan nyer. Jgn jadi pak turut jer. Org kafir yg takde adat budaya buat, korang pon ikot nak buat jugak tanpa memikirkan buruk padah nyer...


ps: Hari nie aku tak pakai coli langsung! so, kaler aper aku nak tarok ek?? hahahah...jgn marah k! take care...



Soul: Picture To Burn (Taylor Swift)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB