Subscribe News Feed Subscribe Comments

Ketok Your Friends Money!


Aku skodeng blog Arshanti tu hari...

Aku tersengih-sengih baca satu cerita yang dia tulis. Very interesting!

Dia ajar tactic macam mana nak ketok duit members....hahaha!

(Sila baca dgn teliti)

"....Jadi kau nak kene make a diabolical plan. Saaaaaap and duit kau hilang gitu cepat, macam mana kau nak lepak next saturday?

Kau nak kene pikir which of your friends has a job, and kau nak kene main bodek ngan dorang. And again, check calendar kau dulu..

Whenever it's the 21st of the month, kau mesti start contact2 kawan kau tu, tanye khabar, use the "long time no see"s, and make plans ngan tu budak to meet you on the following weekend to 'just lepak' but padahal kau nak ajak dorang 'jalan2 at bugis juction' when the truth is you're gonna
KETOK YOUR FRIENDS MONEY.

Siang2 on the day kau suppose to jumpe kawan kau, biler kawan kau dah on the way dalam train, kau kat rumah step last minute takde duit untuk ezlink abeh mintak kawan kau transfer duit and pay for your transport.

Biler dah sampai destination, kau mintak kawan kau blanja makan, suruh your friend belikan rokok pasal kau underage abeh in the end kau step luper nak bayar dier balik, kau purposely walk into kedai2 baju and cakap kat kawan kau "eh ni lawar kan..." and stand there for 15 minutes staring at it and expecting kawan kau tu say "kau nak aku bayar kan dulu tak?"

NI SEMUA TACTIC. But to be honest, I don't do it and I have never asked anyone to buy me clothes, or anything in particular besides a can of redbull, and itu pun pasal kawan aku singgah ke kedai and aku malas nak jalan. So from spending that $50 your dad bagi or to ketok-ing your kawan, which is worth it? Pasal kaaan, if you kluar ngan your kawan, you'll be able to save $35. Ni memang pikiran melayu.. SIANG MALAM DUIT JERrr...."

Huhu...aku memang setuju aper dia cakap nie. Pasal aku pon pernah TERkena jugak!

ps: Korang ader kawan mcm nie tak? Huh? Ader ek...LOL!!


Soul: Koleksi Lagu-lagu Hari Raya (Sepuloh Tin Sardin)


 
Sepuloh Tin Sardin | TNB