Subscribe News Feed Subscribe Comments

Kegunaan Kain Sampin

Kain sampin songket

Korang tahu tak kenapa kain sampin tu TERamat ler important during hari raya, utk kaum jejaka?? hehehe...

Tadi petang aku terjumpa si Syed. Kiter pon bobal ler pasal sambutan hari raya masing2 minggu lepas. Si Syed pon bukak story pasal sluar baju melayu dia koyak.

Syed:..aku tengah cangkung layan kan anak sedare aku. Sekali sluar aku koyak kat belakang...malu seyy aku!

Aku: Muahahahaa...!! Koyak??!!

Syed: A'ahh..besar lak tu. Aku rasa banyak sangat makan sampai sluar aku jadi ketat.

Aku: Ko pakai kain sampin tak masa tu??

Syed: Tak..

Aku: Tu ler, kalo time raya mcm nie, ko kena pakai kain sampin. Itulah kegunaan kain sampin time emergency mcm nie!!

Syed: Hahahaha...sibot kao! =D


ps: Selain untuk seragamkan baju raya korang, kain sampin juga bole menutup sluar yg terkoyak, supaya org lain tak nampak dan TERmuntah di hari raya yg penuh syahdu...ewwwww! =D


Soul: Koleksi Lagu-Lagu Hari Raya (Sepuloh Tin Sardin)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB