Subscribe News Feed Subscribe Comments

Gone Too Soon - Goodbye, Michael Jackson

29 Aug 1958 ~ 26 June 2009


Bangun tidor pagi tadi, aku terbaca Tweeter updates from CNN. Michael Jackson dah mati.

Aku sangkakan nie sumer hoax jer. So, aku buat bodoh suahh. Aku pon bukak fB. Makkooo! berlambak siakk update pasal Michael Jackson mati. Aku tgk ramai jugak yg dah update blog pasal nie....

Yang terawal update blog pagi-pagi buta sebelom subuh is Arshanti. Aku rasa either dia tinggal kat sebelah umah Michael Jackson or dia kejer kat CNN. Tu pasal dia dpt info lebih cepat dari sumer orang.

Saper tak kenal Michael Jackson - Mamat kulit itam tetiba jadi putih nie. So tak hairan ler kalo memana aku pegi tadi, heboh pasal kematian ikon lagenda superstar nie.

Ketika aku kecik2 dulu, aku membesar dgn lagu2 Beat It dan Billie Jean. Siap hafal lirik lagik. Time skola, aku dan kawan2 aku yg lain akan ke kedai apek kat blakang skola, beli kaset cetak rompak Michael Jackson berharga $2 jer.

Kiter beli pasal nak copy lirik lagu Michael Jackson lah. Dulu mana ader internet nak carik lirik lagu. Aku dgn si Hafiz dan Annish. Kiter bertiga nie mmg kemarok dgn Michael Jackson time tuu. Hari2 kiter dok nyanyi lagu MJ. Siap buat dance step lagikk...woooohooo...! Masa tu kami baru darjah 3.

Ader sekali tu aku bukak lagu Billie Jean kat radio. Biler dgr lagu tu, apalagi ler, musti nak berjoget sakan. Aku pon tunjuk ler skill 'moonwalk' aku. Kebetulan bapak aku tgh pakai tepon kat sebelah.

Bila dia nampak aku buat 'moonwalk', terus dia ngamok. Dia masok bilik amik rotan! Apelagi ler, kena belasah terok tak terhingga lah aku time tuu...huhu


Inilah gaya joget Michael Jackson yg aku tiru dulu...


Begitu hebatnyer pengaruh Michael Jackson ketika zaman kanak2 aku. Semoga rohnya tenang disana. Selamat tinggal, Mikaeel Jackson ='(


ps: Korang caya tak aku masih bole lagi buat 'moonwalk' sekarang?..hahahaha =D



Soul: Gone Too Soon (Michael Jackson)


 
Sepuloh Tin Sardin | TNB