Subscribe News Feed Subscribe Comments

Lap-Lip-Lap $3 ajerr...


Pssst!...korang nak dengar citer tak?!...ehehehe

Aku baru beli lampu lap-lip. Harga dia $3 jer!!...Weeeeee~ Caya tak? Caya tak?

hahaha..musti korang tak caya kan? Musti korang cakap aku pembohong kan? hahaha..Posa-posa nie mana aku bole tipu-tipu. Nanti potong markah tauu...

Lampu lap-lip lama tu dah rosak ahh. So tu hari, aku gie ler geylang carik lampu lap-lip baru. Makkoo, sumer mahal dahh..ader harga sampai $50??!! Giler kaper?! Dari aku beli lampu tu, lebih baik aku beli kasut baru...

So semalam, aku lalu depan kedai Cash Converter. Aku tgk, ramai melayu kat dlm tu. Aper sak orang melayu buat kat Cash Converter time nak raya macam nie? Hmmm..mungkin nak cari barang buat kueh agak nyer...huhu

Sekali aku TERnampak ader display lampu lap-lip. Wahhhh...sungguh cantik-cantik sekali!! Masa aku tengah tenung lampu-lampu kat situ tu, sekali salesgirl melayu dtg tanyer aku kalo aku berkenan kat dia...opps...salah! Kalo aku berkenan kat lampu lap-lip tuu..ehehe

Aku cuma cakap yg aku nie cuma tgk-tgk ajer. Salesgirl tu paksa aku beli. Dia tunjuk mcm-mcm jenis lampu yg ader. Pastu dia amik sekotak, lalu meng-test lampu tersebut membuktikan ianya masih elok digunakan dan enak dimakan. (Enak dimakan tu aku bedek ahh)

Aku masih tak bole decide to beli or not to beli. Salesgirl tu pujuk rayu dgn suara yg sungguh manja sekali.

"Abang...abang pilih ajer yg mana abang suka. Saya kasi staff discount." Salesgirl tu offer aku baguss punyer.

Mungkin hari tu sales dia drop tak? Takde customer beli dgn dia..huhu.

"Ermmm...ok lah. Saya amik yg ini." aku sambil tersipu-sipu malu tunjuk lampu yg aku berkenan (dan sememangnya aku seorang yg pemalu!)

"Yang nie. Abang? Ok..saya kasi Abang harga $3 jer after discount.." dia kata kat aku.

Huh?? Betol ke $3 jer..aku macam tak caya. Tapi mmg betol lah. Aku cuma beli lampu-lap-lip dgn harga $3 jer.

Bagus ahh Cash Converter nie. Sungguh meng-save-kan duit aku. Dari aku membazir duit beli $50 kat geylang tu.

Kalo tiap2 tahun raya mcm nie kan bagus? Aper kata tahun depan Cash Converter jual barang2 keperluan utk hari raya?

Mcm songkok terpakai ke, baju kurong terpakai ke, kain samping terpakai ke, chapal terpakai ke, carpet terpakai ke, langsir terpakai ke, tempat kueh terpakai ke, handbag terpakai ke...bla...bla...bla...

Jadi, tak yah susah-susah aku nak turun geylang lagi. Lagipon, geylang dah tak best lagi ahh.

Kalo korang ader baju kurong tak pakai, bole ler korang jual balik kat Cash Converter. Aku tahu, baju kurong korang sumer pakai setahun sekali jer kan? Tentu masih elok dan cantik lagi. Daripada korang simpan terperok kat dlm almari, aper kater korang jual 2nd hand kat Cash Converter?

Kalo Levi's boutique bole jual 2nd hand jeans, apasal kiter tak bole jual baju2 kurong lama kiter yg masih baik dan mahal tapi tak terpakai? hehehe....bagus tak idea aku? =P


ps: Sebaik-baik nyer kiter sedekah ler baju2 kurong kiter tu kat rumah2 kebajikan. Walopon baju kurong itu dah tak cantik lagi dari pandangan kiter, namum ianya adalah nikmat bagi mereka yabg tak mempuyai sehelai baju kurong pon. Setidak-tidaknya, penghuni disana dapat jugak menikmati suasana meriah hari raya. Jgn korang nak memandai jual baju kurong tak pakai kat Cash Converter. Tadi aku gurau jer tuu... =)


Soul: Selamat Hari Raya (Sharifah Aini)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB