Subscribe News Feed Subscribe Comments

Science and Technology...Aper kejadah tu?


Oiitt...aku nak citer pasal hantu lagi nie...

Dulukan, time aku masih lagi kanak2 ribena, mak aku selalu bilang..

"Zaman skrg, zaman sains dan teknologi. Mana ader hantu-hantu nie sumer..." Aku pon caya ler. hantu tu sumer zaman kuno. Tinggal kat hutan. Mana wujud lagi kan..??

Salah.

Ianya masih lagi wujud disekeliling kiter. kat belakang ko, depan ko, atas ko, bawah ko. Silap2 tgh dok sebelah ko sama2 baca blog aku nie! Cuma korang jer tak nampak...

Citer pertama

Tu hari Kak Lin bilang, dia gie tengok anak sedare dia kena rasok. Abes tu kan, ader ler tgh time berubat tu, hantu dlm badan anak sedare dia tetiba bole capai hp dan sempat buat pesanan ringkas (sms ler). Ko bayangkan, hantu/jin nie pakai hp buat sms??? Ko heran tak? Aku lupa nak tanyer saper plak hantu tu sms...

Citer kedua

Hah...ader lagi satu citer lak. Si Ali, kawan aku tu, gie ikot bapak mentua dia ke satu rumah orang nie. Rumah nie ader kena kacao ler dgn mahluk halus. So bapak mentua Ali nie kira mcm ghostbuster ahh. Dia terror bole halao hantu.

Masa mereka sampai jer, satu rumah tu tengah kecok giler siot! Nak tahu apasal? Hantu nie tgh kacao sumer orang dlm umah tu siakk. Hantu tu nak tepon gang jahat dia! Betol, gua tak bedek bro! Nie jenis hantu mafia siaa...

Ali cakap, hantu dah angkat tepon nak call gang turun...huhu. Giler ribot siot hantu zaman skrg! Don play-play siaaa!!!

Citer ketiga

Lagi satu citer, korang pernah dgr Ust Jumadi Mustar tak? Dia nie pakar halao hantu, obat kan org kena sampok..kira mcm2 ler dia bole buat. Sampai kan biler hantu dgr nama dia, terus jadi gerun, lintang pukang lari.

Kawan aku, Shaf, citer kan satu hari tu, ustaz nie gie umah org nak semah. Pasal umah tu ader gangguan. Tapi hantu tu takot semunyik tak nak kluar. Cari2 tak dpt. Sekali tuan punyer umah tu kater hp dia dah hilang. hantu dah semunyik kan.

Ustaz apalagi ler, call nombor hp tu. Yg pelik nyer, hantu tu bole picit hp dan jawab balik siakkk...!! Ko bayang kan hantu bobal pakai hp!!!?? Kiwekkk...!!.

So, saper kater zaman sekarang dah tak wujud lagi benda-benda hantu nie?? Hantu pon dah maju dari segi sains & teknologi ahh...

Aku tak terkejut ahh kalo hantu pon ader facebook account! tunggu jer dia 'add friend' kat korang nanti! hahahaa... =D

Ini sorang kawan aku kat facebook. Hantu ataupon bukan?





Soul: Abigail (King Diamond)

 
Sepuloh Tin Sardin | TNB